Sağlıklı ve Parlak Saçlar için Anahtar: Doğru Beslenme

yemek

Saçınıza nemlendirici şampuan, güneş koruyucu bakım kremleri ve yıpranmaya karşı bakım maskeleri uygulamanın yanı sıra saçınızın sağlıklı uzayabilmesi, sağlıklı ve parlak saçlar için dikkat etmeniz gereken bir diğer önemli nokta daha var: beslenme.

Sağlıklı ve parlak saçlar, genetik, iyi bir saç bakımı rutini, ideal hava ve su, yenilikçi saç ürünleri ve doğru beslenme gibi çeşitli faktörlerin sonucudur. Bazı insanlar güzel saçlarla doğar, bazıları ise zamanla iyi bir saç bakımı rutini geliştirerek güzel saçlara sahip olur.

Çoğu zaman, saç, çevresel koşullar veya yaşam tarzı değişikliklerinin bir sonucu olarak sağlığını kaybeder. Günlük yağlama veya derinlemesine bakım saçınızın dokusunu iyileştirecek olsa da, vücudunuza en fazla etkiye sahip olan şey, onu beslediğiniz şeydir. Bu nedenle  işlenmiş gıdalardan, etlerden, glütensiz, tuzlu yiyeceklerden kaçınma ve bol miktarda meyve ve sebze tüketme kuralı, vücudumuzun bağışıklığı güçlendirmesine yardımcı olur ve ona ihtiyaç duyduğu besinleri ve vitaminleri sağlar.

Saçın ihtiyacı olan vitaminler ve besinler:

Biotin: Saçın gelişmesine ve güçlenmesine yardımcı olan bir B vitamini

D Vitamini: Uyuyan saç köklerini uyarmaya yardımcı olabilir.

E Vitamini: Güçlü antioksidan aktivitesi, saç dökülmesi ile ilişkili olduğu düşünülen baş derisindeki oksidatif stresi en aza indirmeye yardımcı olur.

Demir: Demir eksikliği saç dökülmesi ile ilişkilendirilmiştir. Omega-3 yağ asitleri: Anti-inflamatuar etkileri, saç dökülmesine neden olan herhangi bir iltihabı hafifletebilir.

Belirli gıdalara ve bakıma ihtiyaç duyan saç problemleri de vardır. Aşağıda belirtilen besinler bu gibi konularda size yardımcı olacaktır:

Tatlı patates: Tatlı patatesin beta-karoten içeriği yüksektir (A vitamini üretiminden sorumludur). A vitamini açısından zengin besinler, kurumayan, canlı parlak saçlara neden olan sebum gelişimine yardımcı olur. İş kuru ve cansız saçlarla savaşmaya gelince, hiçbir şey tatlı patatesi yenemez.

tatlı patates

Tarçın: Tarçın, saç köklerinize yeterli oksijen ve besin sağlayan kan dolaşımını iyileştirir. Yemeklerinize ve kahvenize biraz tarçın serpin.

tarçın

Havuç: Beta-karoten, A vitaminine dönüştürüldüğünde kuru, kırılgan saçlara karşı korur ve saç derinizdeki bezlerin sebum üretimini destekler. Havuç, tatlı patates, balkabağı, kavun ve mango, yenebilecek en iyi turuncu renkli (beta-karoten içerirler) meyve ve sebzeler arasındadır.

havuç

Ceviz: Saç derisinin ve kaşların dökülmesi gibi saç değişikliklerinin yanı sıra saç renginin açılmasından ya da çoklu doymamış esansiyel yağ asitleri linoleik ve alfa-linolenik asit eksikliğinden kaynaklanabilir. Bunu önlemek için ceviz gibi linoleik ve alfa-linolenik asitleri yüksek yiyecekler yiyin.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir